En Br/Pt Ru Ge
Pivot Tube - polski portal użytkowników Pivota
polski portal użytkowników Pivota
Znajdz nas na YouTube
Subskrybuj
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się


Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Nawigacja
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

19.02.2017 11:18
Jasne, tylko w dziale: " Inne programy"

18.02.2017 23:05
Elo mam jedno pytanie, czy tutaj możn wstawiać animacje nie robione w pivocie? pytam bo postanowiłem pobawić się we flashu

14.02.2017 22:38
Grzybek PW

14.02.2017 18:20
Zapytałeś się, czy ktoś tworzy, odpowiedziałem, że ja czasami. Luzik

14.02.2017 15:30
Grzybek, wystarczyla by odp mogę zrobić lub nie. po co mi informacja kiedy robisz? ja zadalem pytanie czy ktoś jeszcze tworzy jesli tak to mam zleconko. info na PW ...

14.02.2017 01:13
Ja swoje robie wtedy, gdy konkretnej potrzebuje

13.02.2017 21:32
Bawi się ktoś jeszcze w tworzenie figur? Jak tak to PW do mnie tam mam zleconko na 1 sticka. ( prosty nie skomplikowany)

08.02.2017 17:38
lol,ale co to za życie...

08.02.2017 15:55
lol, ty żyjesz

08.02.2017 14:17
-

Facebook
Aktualnie online
» Gości online: 1

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 4,258
» Najnowszy użytkownik: pazuran
Reklama
Strzelanie z broni krótkiej
Autorem tutoriala jest Longrods z DarkDemon.org.
Link do oryginału: Topic 29514/36

Otrzymałem zgodę na przetłumaczenie tego tutoriala oraz umieszczenie go tutaj.
Autorem tłumaczenia jest Foley. Poprawki by Foley.
Kopiowanie i rozpowszechnianie tylko za zgodą administratora PivotTube, autora tłumaczenia (Foley'a) oraz autora tutoriala (Longrods'a)


Na początek pokażę jak NIE należy tego robić:

Animacja powyżej to fail. Ma tylko dwie klatki. Aby animacja była płynna, musi mieć więcej klatek (w tym przypadku około 5-6 klatek) z dużą ilością easingu. Zastosujmy się wiec do tego:


Klatka 1: Stick stoi i celuje przed siebie
Klatka 2: Broń wystrzela i każdy joint oprócz stóp powinien być poruszony. Kręgosłup i ręka nie trzymająca pistoletu powinny przesunąć się o 3-4 pixele. Głowa, szyja, nogi tylko o 1-2 pixele, natomiast ręka trzymająca pistolet powinna pójść górę.
Klatka 3 i 4: Tutaj musi być dużo easingu. Przesuń jointy poruszone w klatce 2 o krótki dystans (easingując).
Klatka 5: Przesuwaj wszystkie jointy lekko do pozycji pierwotnej (z klatki 1)
Klatka 6: Przesuń jeszcze bliżej pozycji pierwotnej, ale jeszcze nie dokładnie
Klatka 7: Zeasinguj powrót jeszcze bardziej niż wcześniej.
Klatka 8: Prawie wszystko wróciło po pozycji pierwotnej, tylko ramię jest przesunięte o 1px. Zapętli to ładnie animację.

Jak widać animacja jest bardziej płynna, a mniej skoczna niż pierwsza. Popatrz na animację, czego brakuje? Hmm, ogień? Wykonanie gunblasta jest bardzo łatwe. Przykład niżej.

Proste i działa. Potrzebujesz tylko 2 klatek.
Klatka 1: Dodaj efekt wystrzału (pivot efekty download), tylko nie za duży. Kolor musi być ostr, przykładowo czerwony, żółty lub pomarańczowy.
Klatka 2: Powiększ figurę efektu o 1-2px. Zmień jej kolor na bardziej blady, podobny do tła.

To jest to! Ale może to wyglądać jeszcze lepiej. Spróbujmy dodać linię od wylotu lufy do celu. W animacji niżej nie widać do czego stick strzela, wiec dajemy linię poza granice animacji.

Oto jak to zrobić
Klatka 1: Zrób linię w kolorze podobnym (/takim samym) jak ogień.
Klatka 2: Trochę powiększ i zmień kolor na bliższy kolorowi tła.

Chcemy zrobić to jeszcze lepszym, więc dajemy efekt trzęsienia. Trzęsienie pokazuje moc, jest to proste do wykonania. Cofnij się do wcześniejszych klatek i porusz wszystkimi figurami o około 5 pixeli na osi góra-dół (Y) w kilku klatkach. Powinno to wyglądać tak:

Jednak jeszcze nie skończyliśmy. Spróbujmy dodać światło (lighting) i cień (shading). Podczas wystrzału powstaje cień po przeciwnej stronie stickmana (w tym przypadku po lewej). Potrzebujesz do tego grubej, szarej lini. Po drugiej stronie powinno być jasno. Postaw identycznego sticka, w takim samym ułożeniu i przesuń go o dosłownie 1 pixel w prawo. Kolor tego nowego sticka ma być taki jak kolor światła, w tym przypadku ognia z lufy. W następnych klatkach czyń światło i cień bardziej podobne do tła, da to efekt zanikania.

Ostatnie, co trzeba jeszcze dodać to odrzut łuski. Potrzebujemy tylko małej kreski. Łuska wyrzucana jest do góry, po czym ściągana na dół przez grawitację. Wymaga to wiedzy o prawach fizyki, ale można uzyskać miły dla oka efekt. Powinno wyglądać to tak:

Jeżeli ktoś jest kreatywny i cierpliwy to może zrobić to lepiej. Poniżej animacja z małymi modyfikacjami.


To już wszystko w temacie strzelania z broni krótkiej. Takie rzeczy jak trzęsienie, światło, cień, efekt wystrzału mogą być użyte identycznie przy innych rodzajach broni.

Uwagi odnośnie tłumaczenia proszę pisać w komentarzach.
Pozdrawiam!
Komentarze
#1 | Anders-1996 dnia 28.09.2010 18:19:55
Ujdzie.
#2 | sawiusz1996 dnia 07.10.2010 15:22:23
SUPER!!!!!!good job
#3 | Pivot Fun dnia 28.10.2010 18:41:52
Jestem cierpliwy ale cienko mi wychodzi tak czy tak THX z góry dzięki!!rotfl
#4 | oski536 dnia 18.11.2010 15:02:59
mistrzostwo:ojupi
#5 | shreku dnia 03.12.2010 15:58:39
widze że same moje roczniki... a te sticki napieprzają mi w gg!!
#6 | ManiakDeski dnia 19.12.2010 14:09:16
Wymiatasz!!smile i thx za tuto bardzo mi się przydał Wink
#7 | kubalobo dnia 05.01.2011 18:32:17
ja pewnej rzeczy nie wiem jak dać obiekt z painta pomocypomocy
piszcie ziomy sciana
#8 | entcre13 dnia 11.01.2011 15:21:25
najlepszy poradnik strzału jaki w życiu widziałem smileWinkjupipagood jobrotfl
#9 | morviles dnia 20.01.2011 18:12:27
jak się przyjrzeć temu gunblastowi z ostatniej animki to coś mi przypowmina :D
#10 | patapon dnia 31.01.2011 13:29:43
nie mam odpowiednich przedmiotów
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 84% [16 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [Brak oceny]
Dobre Dobre 16% [3 głosów]
Średnie Średnie 0% [Brak oceny]
Słabe Słabe 0% [Brak oceny]