En Br/Pt Ru Ge
Pivot Tube - polski portal użytkowników Pivota
polski portal użytkowników Pivota
Znajdz nas na YouTube
Subskrybuj
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się


Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Nawigacja
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

14.02.2018 14:25
Nie ma chyba

13.02.2018 01:44
Jest jakas nowa wersja pivota? co jest?

05.02.2018 16:21
I niestety, powiedział też, że prędko to nie nastąpi.

05.02.2018 16:19
Nie o taką przezroczystość chodzi. Pliki PNG można zapisywać np. częściowo przezroczyste. Niestety po importowaniu do Pivota,tracą one tą funkcję. W Pivot 5 ta funkcja ma być zachowana, będzie możliwość dodania sprite'a częściowo przezroczystego.

05.02.2018 14:31
Peter Bone'owi jakoś nigdy nie spieszyło się z wydawaniem nowych update'ów

05.02.2018 10:57
Wsparcie dla przezroczystości spritów było już w 3 beta. Co prawda 1-bitowe ale zawsze coś.

04.02.2018 20:17
Uwaga, uwaga! Peter Bone oświedczył, że podoba mu się pomysł dodania wsparcia dla transparencyjności
sprite'ów typu .png w Pivot 5!

28.01.2018 10:44
Właśnie zdałem sobie sprawę z tego, że 6 dni temu pivot obchodził swoje 15 urodziny.

15.01.2018 21:32
Ja tam się po prostu przebranżowiłem

15.01.2018 20:34
Albo teraz szybciej dojrzewają i nie mają nawet szansy!

Facebook
Aktualnie online
» Gości online: 7

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 4,145
» Najnowszy użytkownik: Hemoglobina
Reklama
Edit Joint - inny sposób na wspólną animację

Edit Joint

Witam was w tutorialu, który wyjaśni wam jak wykonać wspólną animację "Edit Joint" (nazwa może ulec zmianie).

Czym jest Edit Joint?

Jest to animacja wykonana niżej opisanym sposobem przez co najmniej dwóch animatorów. Sposób ten przeważnie sprawdza się w animacjach walki. Jeden animator może animować tylko i wyłącznie swojego stickmana.

Przykład:

Jak widzicie styl ruchów stickmanów zaskakująco się różni. Dlaczego? Jeden stickman został zaanimowany przez jednego animatora, a drugi przez drugiego.

Jak wykonać taką wspólną animację?

Potrzebne składniki:

  • Mąka
  • Kilku animatorów
  • Chęć do pracy
  • (najlepiej) Możliwość szybkiego skontaktowania się
  • Kostka masła

Przygotowanie:

(Załóżmy że nasi animatorzy robią animacje walki ukazaną wyżej).

  1. Jeden z animatorów ustawia scenę.
  2. Następnie robi on ustaloną ilość klatek (w tym przypadku 10), poruszając tylko i wyłącznie swoją postacią.
  3. Animacja teraz powinna być przesłana drugiemu uczestnikowi, który edytuje ruch swojego stickmana (w najnowszej wersji Pivota jest to ułatwione).
  4. Animacja jest w ten sposób dokańczana. Co jakiś czas można się zmieniać, kto animuje, a kto edytuje.

Mała porada:

Edytowaniem powinien zająć się animator z większym doświadczeniem, wtedy praca będzie szła w lepszym tempie.

Zakończenie

Dziękuję za przeczytanie tego jakże wciągającego poradnika! :D Życzę powodzenia przy wykonywaniu prac tym sposobem.

Autorzy tutoriala: PanGrzybek36 oraz Citrusi
Korekty: Foley

Komentarze
#1 | hajsik dnia 04.08.2015 05:26:16
Dobry pomysł
#2 | Katendrzej dnia 18.06.2017 10:53:36
Po co kostka masła i mąkapytajnikpytajnikpytajnik
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 71% [5 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 29% [2 głosów]
Dobre Dobre 0% [Brak oceny]
Średnie Średnie 0% [Brak oceny]
Słabe Słabe 0% [Brak oceny]