En Br/Pt Ru Ge
Pivot Tube - polski portal użytkowników Pivota
polski portal użytkowników Pivota
Znajdz nas na YouTube
Subskrybuj
Reklama
Zobacz temat
Pivot Tube - polski portal użytkowników Pivota ť Animacje indywidualne ť Animacje do oceny
Animacja
Nazwa użytkownika
Hasło
Zarejestruj się Regulamin Forum FAQ Użytkownicy Dzisiejsze posty Szukaj

Drukuj temat

15-09-2016 06:11 PM Animacja

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
To moja 1 animacja tutaj
pivottube.pl/upload_files/4346-27994021-gif.gif
nom nom ... ale smile
 
15-09-2016 09:37 PM RE: Animacja

MrMushroom

Moderator

Awatar
65%

Postów: 557
Postów na dzień: 0.46
Data rejestracji: 15.03.14
Miejscowość: Modlęcin
Wiek: 15

Wyróżnienie w Projekcie na miesiącUdział w Projekcie na miesiąc

Nie wygląda to źle. Fajnie, że każdy stickman porusza się dość starannie (spora ilość klatek w ruchach), jednak przydałby się easing czyli łagodzenie ruchu. W tutorialach sporo o nim mowa. Ja go streszczę- Ruch kończyn czy obiektów łagodnie przyśpiesza z kilku pikseli co klatkę do kilkunastu, kilkudziestu. Tak samo z kończeniem ruchów. Zauważyłem, że czasami zapominasz, że poruszyłeś jakąś kończyną w jednej klatce i w drugiej ona się nie rusza, w trzeciej znowu jest w ruchu. Polecam kilka razy przeglądać animacje używając strzałek < i > (przecinek i kropka) skupiając się na poszczególnej kończynie w celu znalezienia skoczności, sztywności czy zapomnieniu o poruszeniu jointa w danej klatce.
 
16-09-2016 03:16 PM RE: Animacja

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
PanGrzybek36 napisał/a:
Nie wygląda to źle. Fajnie, że każdy stickman porusza się dość starannie (spora ilość klatek w ruchach), jednak przydałby się easing czyli łagodzenie ruchu. W tutorialach sporo o nim mowa. Ja go streszczę- Ruch kończyn czy obiektów łagodnie przyśpiesza z kilku pikseli co klatkę do kilkunastu, kilkudziestu. Tak samo z kończeniem ruchów. Zauważyłem, że czasami zapominasz, że poruszyłeś jakąś kończyną w jednej klatce i w drugiej ona się nie rusza, w trzeciej znowu jest w ruchu. Polecam kilka razy przeglądać animacje używając strzałek < i > (przecinek i kropka) skupiając się na poszczególnej kończynie w celu znalezienia skoczności, sztywności czy zapomnieniu o poruszeniu jointa w danej klatce.



Dzięki za rade postaram się żeby był easing
 
16-09-2016 04:45 PM RE: Animacja

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
pivottube.pl/upload_files/4346-7338305-Easing.gif
Easing, starałem się i chyba to moja najleprza animacja jupi
 
20-09-2016 07:01 PM RE: Animacja | Edytowane przez desz22 20-09-2016 07:02 PM

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
pivottube.pl/upload_files/4346-5666552-cios.gif No nie lepsza ale od człogu chyba tak kwasny
 
20-09-2016 08:52 PM RE: Animacja

MrMushroom

Moderator

Awatar
65%

Postów: 557
Postów na dzień: 0.46
Data rejestracji: 15.03.14
Miejscowość: Modlęcin
Wiek: 15

Wyróżnienie w Projekcie na miesiącUdział w Projekcie na miesiąc

Zwracaj uwagę na cień. Gdy poruszysz figurą to w miejscu gdzie ona się znajdowała staraj się dopasować elementy które mają się nie poruszać typu lewa stopa bo tak to wygląda strasznie skocznie.

W pierwszej animacji co nie skomentowałem to to wygląda bardzo wporzo. Miejscami niestety tylko zapominałeś poruszyć ostatnim jointem i sztywność przeplata tam się ze skocznością. +przeskoczył kręgosłup w jednej klatce i zapomniałeś naprawić. Jak już mówiłem -przeglądaj animacje < i > skupiając się na poszczególnych kończynach.

W drugiej animacji większość jest do poprawy albo do wyrzucenia.Nogi się ślizgają, orgin joint jest skoczny i ręce też. O easingu ci się zapomnialo. Używanie go w bardziej złożonych ruchach stickmana jest takie samo jak w tych prostych. Ruch poruszającej się części powoli przyśpieszasz i powoli zatrzymujesz. Staraj się pierwsze klatki ruchu zmieniać o kilka pikseli, -5.
 
21-09-2016 03:14 PM RE: Animacja

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
PanGrzybek36 napisał/a:
Zwracaj uwagę na cień. Gdy poruszysz figurą to w miejscu gdzie ona się znajdowała staraj się dopasować elementy które mają się nie poruszać typu lewa stopa bo tak to wygląda strasznie skocznie.

W pierwszej animacji co nie skomentowałem to to wygląda bardzo wporzo. Miejscami niestety tylko zapominałeś poruszyć ostatnim jointem i sztywność przeplata tam się ze skocznością. +przeskoczył kręgosłup w jednej klatce i zapomniałeś naprawić. Jak już mówiłem -przeglądaj animacje < i > skupiając się na poszczególnych kończynach.

W drugiej animacji większość jest do poprawy albo do wyrzucenia.Nogi się ślizgają, orgin joint jest skoczny i ręce też. O easingu ci się zapomnialo. Używanie go w bardziej złożonych ruchach stickmana jest takie samo jak w tych prostych. Ruch poruszającej się części powoli przyśpieszasz i powoli zatrzymujesz. Staraj się pierwsze klatki ruchu zmieniać o kilka pikseli, -5.


Dzięki
Bende robić anmacje z rękami ( jak ta 2 ) stopniowo dodawać więcej elementuw
A co do 2 animacji przeglądałem ja z 3 razy i nie znalazłem tej skoczności
 
21-09-2016 04:04 PM RE: Animacja

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
pivottube.pl/upload_files/4346-34639374-pivot_tube.gif
Dzięki za porade z < i > poprawłem animacje i nie ma ( chyba ) błedu smile Chyba że jest sad boi sie
 
21-09-2016 07:59 PM RE: Animacja

Michau

Użytkownik

Awatar
35%

Postów: 199
Postów na dzień: 0.30
Data rejestracji: 19.09.15
Miejscowość: Sandomierz
Wiek: 15

Poziom ostrzeżeń 0
Ja radzę ci zaczynać od normalnych kończyn składających się z dwóch segmentów, bo tu głównym problemem są skoczności, które ciężko przy takich łamańcach kontrolować.
 
28-09-2016 08:25 AM RE: Animacja

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
Sory że nie ma animacji ale nie mam czasu Wink
 
08-10-2016 10:36 AM RE: Animacja

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
pivottube.pl/upload_files/4346-39841376-dziwny_gif.gif
.....
 
08-10-2016 01:12 PM RE: Animacja

MrMushroom

Moderator

Awatar
65%

Postów: 557
Postów na dzień: 0.46
Data rejestracji: 15.03.14
Miejscowość: Modlęcin
Wiek: 15

Wyróżnienie w Projekcie na miesiącUdział w Projekcie na miesiąc

Niestety wygląda to gorzej nawet od pierwszej animacji wstawionej na forum. Brak easingu. Nie ma płynności, wszystko jest zrobione w kilka sekund i jest chaotyczne.
 
08-10-2016 01:41 PM RE: Animacja

Michau

Użytkownik

Awatar
35%

Postów: 199
Postów na dzień: 0.30
Data rejestracji: 19.09.15
Miejscowość: Sandomierz
Wiek: 15

Poziom ostrzeżeń 0
Tak 2/10
 
09-10-2016 06:21 PM RE: Animacja

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
pivottube.pl/upload_files/4346-7247092-gifff.gif
A ta ?
 
09-10-2016 06:49 PM RE: Animacja

Michau

Użytkownik

Awatar
35%

Postów: 199
Postów na dzień: 0.30
Data rejestracji: 19.09.15
Miejscowość: Sandomierz
Wiek: 15

Poziom ostrzeżeń 0
Easingu zbyt wiele tu nie ma. Właściwie to nie ma co oceniać, bo niewiele się rusza.
 
02-11-2016 04:36 PM RE: Animacja

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
pivottube.pl/upload_files/4346-39426995-to_mie_......gif Ta pułapka w animacji nie pojawiała się. Nie wiem co zrobiłem nie tak.
 
07-01-2017 11:52 AM RE: Animacja

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
[img]http://pivottube....7-noom.gif[/img]
 
10-01-2017 07:17 PM RE: Animacja

MrMushroom

Moderator

Awatar
65%

Postów: 557
Postów na dzień: 0.46
Data rejestracji: 15.03.14
Miejscowość: Modlęcin
Wiek: 15

Wyróżnienie w Projekcie na miesiącUdział w Projekcie na miesiąc

Easing przy powiększaniu figury też powinien się pojawiać. (zaczynam komentarz od ostatniej animacji) Edytuj dużo, bo widać, że ruchy piłeczki robiłeś latając po ekranie myszką i klikając spacje. Widać niedociągnięcia, piłka czasami zakręca i nagle zmienia tor ruchu.


Stickman w przedostatniej animacji podczas ruchu jak test piłeczki skacze z lewa na prawo. W ruchach kończyn często easingu brakuje. Nie rozumiem po co ten double frame w jednym momencie.
 
09-05-2017 02:33 PM RE: Animacja

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
Od nowa zainstalowałem pivota i oto co wyszło
pivottube.pl/upload_files/4346-32647134-gif1.gif
 
09-05-2017 03:02 PM RE: Animacja

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
... pivot tube zmienia animacje :c pivottube.pl/upload_files/4346-2965811-gif2.gif
 
09-05-2017 08:05 PM RE: Animacja

Michau

Użytkownik

Awatar
35%

Postów: 199
Postów na dzień: 0.30
Data rejestracji: 19.09.15
Miejscowość: Sandomierz
Wiek: 15

Poziom ostrzeżeń 0
Radzę ćwiczyć podstawy, bo te ruchy bez easingu nie wyglądają zbyt dobrze.
...
 
10-05-2017 03:11 PM RE: Animacja

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
pivottube.pl/upload_files/4346-4159893-pilka.gif No zile to wygląda ale się starałem.
 
10-05-2017 03:22 PM RE: Animacja

Fratel

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 13
Postów na dzień: 0.03
Data rejestracji: 23.03.16

Poziom ostrzeżeń 0
Piłka powinna po każdym uderzeniu o ziemie odbijać się o ileś procent mniej (w zależności od tego jaki materiał ma imitować) w twojej animacji po pierwszym odbiciu traci prawie całą energię a potem i tak odbija się wiele razy.

Zrób może to w taki sposób żeby po każdym uderzeniu leciała do połowy wysokości z poprzedniego odbicia.
 
10-05-2017 08:36 PM RE: Animacja | Edytowane przez Michau 10-05-2017 09:04 PM

Michau

Użytkownik

Awatar
35%

Postów: 199
Postów na dzień: 0.30
Data rejestracji: 19.09.15
Miejscowość: Sandomierz
Wiek: 15

Poziom ostrzeżeń 0
Fratel ma rację, poza tym stworzyłeś test easingu bez easingu, tylko na początku trochę jest.
...
 
13-05-2017 01:43 PM RE: Animacja | Edytowane przez desz22 13-05-2017 01:43 PM

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
pivottube.pl/upload_files/4346-55306013-pilka_tube.gif Rozmiar :c
 
14-05-2017 03:09 PM RE: Animacja | Edytowane przez mateuszmatijot 14-05-2017 03:17 PM

mateuszmatijot

Użytkownik

Awatar
20%

Postów: 32
Postów na dzień: 0.04
Data rejestracji: 05.07.15
Miejscowość: Polska, Lublin
Wiek: 17

Poziom ostrzeżeń 0
Dobra, mam chwilke, więc coś się udziele.

Reakcja piłki lepsza, i widać na początku Easing. Po pierwszym uderzeniu piłka odbija się do góry, i nie wytraca prędkości przed rozpoczęciem procesu upadania ponownie.

Proponowałbym abyś dał więcej czasu wzlatywania piłki po każdym odbiciu, oraz pokazał jak powoli traci prędkość podczas gdy leci do góry, zmniejszając ilość pikseli pomiędzy pozycjami piłki w kolejnych klatkach. W tej chwili wygląda jakby skądinąd się teleportowała odrobine wyżej, po czym powtórnie spadała.

Chociaż nadal widać poprawę w easingu w porównaniu do poprzedniej animacji, jest on w większości widoczny wyłącznie podczas spadania piłki po każdym odbiciu, a sam easing po tym jak piłka osiąga połowe drogi ku ziemi, utrzymuje odległość pikseli pomiędzy następnymi pozycjami piłki. W tej chwili jest to raczej moje upodobanie, ale wygląda to tak jakby piłka uzyskała swoją prędkość maksymalną (dość niską z tego co widać), bardzo szybko, po czym doświadczała innych zasad fizyki(dokładniej - grawitacji) po odbiciu.

TL;DR: Easing obowiązuje w każdą stronę, i niezależnie czy zwalnia czy przyśpiesza. Może wydawać się że jestem Niemiły, ale ponowne przejście przez jeden z Poradników powinno pomóc
w poprawieniu tych błędów.
 
27-06-2017 10:46 PM RE: Animacja

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
pivottube.pl/upload_files/4346-96347137-gifv.gif
 
27-06-2017 11:41 PM RE: Animacja | Edytowane przez mateuszmatijot 27-06-2017 11:56 PM

mateuszmatijot

Użytkownik

Awatar
20%

Postów: 32
Postów na dzień: 0.04
Data rejestracji: 05.07.15
Miejscowość: Polska, Lublin
Wiek: 17

Poziom ostrzeżeń 0
Widzę wyraźną poprawę. Szczególnie w postaci twojej cierpliwości podczas animowania. Podoba mi się gładkość lotu piłki, ale nie znaczy to że jest to wymagane. Osobiście dałbym trochę większe przyśpieszanie przy pierwszej drodze upadku.

Ale odchodzę od tematu. Jedynym błędem jakiego się tu doszukałem jest to jak szybko jest wytracana prędkość podczas lotu piłki w górę. Radziłbym ci pozwolić piłce odbić się przynajmniej do połowy wysokości z której została spuszczona. To powinno ci dać dużo klatek do dopracowania tego jak piłka zwalnia lecąc w górę.

(Przykład różnic pikseli w pomiędzy każdym etapem opadania piłki)

| = następna klatka.
- = ilość pikseli o które piłka się przemieściła


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
|-|--|----|--------|----------------|--------------------------------|--|----------------|--------|----|--|-||-|--|----|--------|----------------|-|--------|----|--|-||-|--|----|--------||----|--|-||-|--|----|--|-|-|--|-|-||

1- początek upadku piłki

2- Prędkość szczytowa upadkowa piłki (czyli, Następne przeniesienie o tą ilość spowoduje znalezienie się piłki pod podłogą)

3- klatka w której piłka zderza się z podłożem (Nie konieczne przy wyższych prędkościach. Osobiście uważam że poprawia to animacje). (Dlatego jest 2 pixele pomiędzy pozycjami tej klatki a poprzedniej, bo poprzednia nadal przedstawia przemieszczenie się piłki)

4- prędkość szczytowa wzlotowa piłki (może być dowolna, Ale według zasad fizyki, zazwyczaj jest mniejsza od prędkości szczytowej podczas upadku obiektu.) Tutaj zdecydowałem, że piłka jest na tyle 'Odbijalna' bądź, profesjonalniej, Sprężysta, że odbija się z połową prędkości upadkowej

5- Prędkość podczas wzlatywania opada. Nie jestem pewien czy taki sam współczynnik zwalniania(czyli, każdy następny jest poprzednim/2) jest adekwatny, ale powinien być wporządku.

6- Moment Stagnacji piłki po wytraceniu prędkości

7- Kolejne zderzenie z podłożem.

8- kolejny moment stagnacji.

9- zderzenie z podłożem. Zdecydowałem tu wstawić dwie klatki by dobitniej za-akcentować zderzenie z podłożem (Zakładając że poprzedni ruch piłki umieścił ją dokładnie w momencie zderzenia z podłożem)

10- Stagnacja

11- zderzenie z podłożem. tym razem nie ma dwóch klatek na rzecz tego że piłka jest na tyle powolna, że nie miało by to sensu.

12- stagnacja z jedną klatką z tego samego powodu

13- koniec odbijania się piłki.

Mam nadzieje że ten *Przykład będzie w stanie ci pomóc dopracować twoją upadającą piłkę z dobitnym poziomem dokładności.
Poza tym, gratuluje, bo w sumie rozumiesz easing, co widać w przyśpieszającym upadku piłki (Powód dla którego podałem powyższy przykład jest to, by przykuć twą uwagę do wzlotu piłki, gdyż uważam że jest zbyt mało klatek przedstawiających spowalnianie piłki. Ma ono także za zadanie pokazać wymóg uniformizmu kolejnych odbić, jako że po pierwszym odbiciu, następne odbicia podążają za innymi zasadami odbijania się)

*(Patrz - Nie podążać za tym w 100%. Kolejne odbicia nie mają na uwadze tego, że piłka faktycznie się zderza/nie zderza z podłożem, lub prędkości i ruchy są zachowane. Jest to wyłącznie do przedstawienia kolejnych zasad które sam uformowałem na podstawie swojego doświadczenia, mających za zadanie pomoc w zrozumieniu tego jak działa easing, oraz upewnienie się, że rozumiesz potrzebę uniformizmu zasad którymi podąża piłka/obiekt bezwładny. Nie musi się to tyczyć każdego ruchu postaci, gdyż może ona używać swych mięśni by naginać te uformowane zasady. ale to przy innych animacjach.)

Nadal, Podziwiam cierpliwość. Easing znacznie lepszy od pierwszego testu piłki (O niebo lepszy). Osobiście na twoim miejscu raczej zaczął bym już robić animacje na stick'ach. [Mam szczerą nadzieje że nie napisałem zbyt dużo, zbyt skomplikowanie, bądź że nie pomyliłem tego co ty zrobiłeś z wyjątkowością twojego stylu, powodując że niechcący nakładam na ciebie swój sposób animowania. mam nadzieje że ktoś inny też skomentuje, by można było odróżnić mój omylny stan rzeczy.]
 
5 dni temu 12:30 PM RE: Animacja | Edytowane przez Citrusi 5 dni temu 12:31 PM

Citrusi

Użytkownik

Awatar
43%

Postów: 151
Postów na dzień: 0.20
Data rejestracji: 07.07.15
Miejscowość: Orków
Wiek: 15

Poziom ostrzeżeń 0
Widać że easing masz prawie opanowany. Spróbuj teraz na stickach tego użyć ale radziłbym nie rzucać się na skomplikowane ruchy i raczej poćwiczyć chód, bieg, cios, upadek, ruchy spoczynkowe itp
 
Wczoraj 05:20 PM RE: Animacja | Edytowane przez desz22 Wczoraj 05:22 PM

desz22

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 21
Postów na dzień: 0.06
Data rejestracji: 20.07.16

Poziom ostrzeżeń 0
pivottube.pl/upload_files/4346-18353365-Test_easingu.gif Najpierw przejdę test. Później planuje przejść kolejne zadania z piłeczką lecz nie poświecę im tyle czasu. Będę ćwiczył proste ruchy stika i bieganie.
Co do mojej animacji... Zrobiłem tak jak zrozumiałem radę ale nie w 100 %. Starałem się by piłka nie była taka płynna i by odbiła się do połowy. Jak to jest złe to spróbuje jeszcze raz.
 
Przeskocz do forum:
Forum powered by fusionBoard
Linki do tego tematu
URL:
BBcode:
HTML: