En Br/Pt Ru Ge
Pivot Tube - polski portal użytkowników Pivota
polski portal użytkowników Pivota
Znajdz nas na YouTube
Subskrybuj
Reklama
Zobacz temat
Pivot Tube - polski portal użytkowników Pivota ť Animacje indywidualne ť Animacje do oceny
Animacja do oceny MrTroll
Nazwa użytkownika
Hasło
Zarejestruj się Regulamin Forum FAQ Użytkownicy Dzisiejsze posty Szukaj

Drukuj temat

20-11-2017 08:26 PM Animacja do oceny MrTroll | Edytowane przez MrTroll 21-11-2017 01:30 PM

MrTroll

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 7
Postów na dzień: 0.19
Data rejestracji: 10.11.17
Miejscowość: Miejscowość : Miejscowość : Miejscowość :
Wiek: 12

Poziom ostrzeżeń 0
pivottube.pl/upload_files/6537-51495113-flip_(test).gif
 
20-11-2017 09:56 PM RE: Animacja do oceny MrTroll | Edytowane przez Fratel 20-11-2017 09:56 PM

Fratel

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 18
Postów na dzień: 0.03
Data rejestracji: 23.03.16

Poziom ostrzeżeń 0
Żeby gif odrazu się wyświetlał musisz umieścić link w znacznikach [img]LINK[/img]

a co do animacji to polecam poczytać tutoriale i wykonać podstawowe testy
 
21-11-2017 01:36 PM RE: Animacja do oceny MrTroll

MrTroll

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 7
Postów na dzień: 0.19
Data rejestracji: 10.11.17
Miejscowość: Miejscowość : Miejscowość : Miejscowość :
Wiek: 12

Poziom ostrzeżeń 0
pivottube.pl/upload_files/6537-71812899-flip_(test).gif
a tu test easingu
 
21-11-2017 01:40 PM RE: Animacja do oceny MrTroll | Edytowane przez MrTroll 21-11-2017 01:45 PM

MrTroll

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 7
Postów na dzień: 0.19
Data rejestracji: 10.11.17
Miejscowość: Miejscowość : Miejscowość : Miejscowość :
Wiek: 12

Poziom ostrzeżeń 0
a tu test chodu
pivottube.pl/upload_files/6537-6669562-walk.gif
 
21-11-2017 05:15 PM RE: Animacja do oceny MrTroll

MrTroll

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 7
Postów na dzień: 0.19
Data rejestracji: 10.11.17
Miejscowość: Miejscowość : Miejscowość : Miejscowość :
Wiek: 12

Poziom ostrzeżeń 0
a ty kopniak w worek, lecz fizyka worka chyba mi nie wyszła ;/
pivottube.pl/upload_files/6537-23823923-kick.gif
 
21-11-2017 07:00 PM RE: Animacja do oceny MrTroll

MrTroll

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 7
Postów na dzień: 0.19
Data rejestracji: 10.11.17
Miejscowość: Miejscowość : Miejscowość : Miejscowość :
Wiek: 12

Poziom ostrzeżeń 0
co do kopniaka to robiłem na wzór tutorialu

lecz prosiłbym także o oceny
;/
 
21-11-2017 10:37 PM RE: Animacja do oceny MrTroll

mateuszmatijot

Użytkownik

Awatar
20%

Postów: 34
Postów na dzień: 0.04
Data rejestracji: 05.07.15
Miejscowość: Polska, Lublin
Wiek: 18

Poziom ostrzeżeń 0
dobrze. Skoro mam chwilkę, to postaram się szybko zkrytykować twoje animacje.

1 - chód(?) i Skok z przewrotem.

Trochę coś szybko się wydaje, kroki bardziej wyglądają jak szybkie zamienianie miejscami nóg, a nie faktyczne chodzenie, głównie z powodu braku wymaganej do tego zazwyczaj rozpiętości nóg, wypychania się stopami na przód, oraz, o czym już powiedziałem - Za szybko wykonuje ten chód. (Za szybko, czyli za mało kratek na tą akcje.) Nawet w przypadku biegu byłoby to odrobinę za mało klatek, tak mi się wydaje. Poza tym, prócz szybkiego ruszania się nóg, nic nie sugeruje czym jest to co on robi. Sugestia w animacji jest bardzo ważna, i ruszanie każdym punktem stick'a może w tym pomóc - O ile wiesz co robisz.

Druga część animacji (mianowicie skok i lądowanie) też domaga się czegoś więcej od strony cierpliwości. Problemem jest to, że Stick nie ma praktycznie zebranej siły przed wyskokiem. Widać tylko, że trochę rozłożył nogi, i nagle znalazł się w powietrzu. Samo zebranie się do skoku nie składa się wyłącznie z ugięcia nóg. Jest też faktyczne wybicie się. Jakbyś spróbował naśladować proste wybicie się w górę, zauważył byś, że najpierw przykucasz, a nawet odrobinę się skulasz, po czym wytracasz pęd uzyskany od tego właśnie skulenia się (momentalne zatrzymanie się), a następnie wypychasz się nogami w górę, wyciągając ręce na przód. To co zrobiłeś, pokazuje że albo nie przemyślałeś tego co stick musi zrobić by osiągnąć zamierzony efekt, albo zbyt bardzo się z tym śpieszyłeś.

Lot postaci z punktu A do Punktu B (Początek -> koniec) jest, ponownie, zbyt szybki. Ważnym jest też to, abyś zwrócił uwagę na to, że bez faktycznego rozpędu, twój stick leci znacznie większy dystans niż powinien. Sam obrót w powietrzu składa się chyba z czterech klatek, i stick chyba w ogóle nie zmienia swojej pozycji podczas tego (Pozycji, jako ułożenia ciała. Nie pozycji względem punktu na planie). Stick podczas lądowania nie wytraca w ogóle energii którą uzbierał spadając w dól od szczytu lotu, jego obie nogi przesuwały się po podłożu, jakby poruszały się po lodzie, A sama postać, zamiast przechodzić stopniowo z jednej pozy w drugą, natychmiast przeskakuje między stanami (np. skulony -> wyprostowany).


2 - Test Easingu.

No, skoro jest piłka, to jestem bardziej niż szczęśliwy by zwrócić uwagę na coś, czego w poprzedniej animacji nie zwróciłem uwagi na - Easing. W twojej pierwszej animacji, można szczerze powiedzieć, że jeżeli jakikolwiek easing Był, to raczej tylko przez przypadek. Taka prawda.

W teście, widać że na początku zrozumiałeś koncepcje, bo piłka faktycznie ma easing który nawet wygląda obiecująco. . . Tylko że po pierwszym odbiciu zaczynam dostrzegać problemy. Pierwsze - Piłka odrobinę mało się odbija. . . Ale to raczej osobista preferencja do testu, bo wyższy wzlot oznacza więcej odbić, a więcej odbić oznacza więcej materiału do obejżenia na podstawie którego można powiedzieć czy dobrze rozumiesz easing. Po drugie - Po dobrze zrobionym wzlocie, a nawet zatrzymaniu się piłki w szczytowym punkcie, Nagle natychmiast spada jak postacie z kreskówek po tym jak zauważyły że zbiegły z klifu. Tak być nie może. . . Ale to potwierdza moją tezę, że zamiast nie wiedzieć do końca co robisz, to jesteś raczej Niecierpliwy. O następnych odbiciach raczej nie mam co pisać, ale w zamian mogę dać ci przykład testu easing'u. tutaj test Easing'u


3 - Test chodu

Szybciutko przejdzie. Mówią że szybko to bezboleśnie, ale zobaczymy.

Postać większość czasu nie dotyka podłoża. ręce, tułów i głowa zaczynają ruch i się zatrzymują. Cała animacja nie ma płynności ruchu. Ogólnie postać wygląda jakby była podwieszona nad ziemią, i była robotem któremu jako tako działają tylko nogi. Więcej testów powinno pomóc, ale staraj się zamiast trzymać postać w jednym punkcie animacji, żeby poruszała się od punktu A do punktu B w animacji (Możesz chcieć przy tym zwiększyć szerokość "Płótna", żeby mieć na to miejsce). Ruchy nie mają też easingu, A jeżeli już, to jego ilości tak znikome, że ledwo dostrzegalne. Trening czyni mistrza. Test piłki pomoże. Tutoriale też.

4 - Kopniak w Worek.

Znowu zbyt szybkie ruchy, bez żadnego rozpędu. Mało klatek na ruch. stopy postaci przesuwają się po podłodze. Worek treningowy wykonuje niezwykle nierealistyczny (I sztywny) ruch bezwładny. Naprawdę silne uderzenie w worek powodowało by że leciałby do tyłu, a przez linę -> kierowałby się po granicy koła zataczanego przez promień tej liny do góry (Czyli prościej -> Worek poleciał by do tyłu na tyle, ile lina by mu pozwoliła. Nawet do góry, tylko żeby dostać się jak najdalej od punktu uderzenia), po czym wytraciłby prędkość, zbliżył Odrobinę do punktu zaczepu liny (troszeczkę w stronę postaci, robiąc luz na linie), Rozpoczął upadek w dół jak piłka z testu easing'u, po czym uderzyłby o niewidzialną barierę którą jest maksymalny zasięg liny. Worek odrobinę by podskoczył, znowu naciągnął linę, i robił ruch wahadłowy (Jak w tych starych zegarach) Aż wytraciłby całą siłę, i znowu zwisał w bezruchu.


Podsumowanie:

Potrzebujesz poprawić swój Easing, być znacznie cierpliwszym, działać na małych wielkościach, przejrzeć kilka tutoriali jeszcze raz, oraz skupić się na prostych czynnościach, jak chodzenie, bieganie, podskakiwanie, lądowanie. Zwracaj szczególną uwagę na to, że każda akcja ma swoją reakcję - Konsekwencje nawet. Przykład: Zeskakiwanie ze schodów. Na szczycie schodów przykucasz -> Wybijasz się z całej siły nogami -> lecisz -> twoja prędkość zbliżania się do podłogi wzrasta wraz z czasem lotu -> uderzasz wyprostowanymi stopami o ziemię -> Podczas lądowania nie stajesz na prostych nogach, Ale Przykucasz. Wytracasz całą energię którą zebrałeś spadając, przekazując ją w ziemię -> wstajesz na proste nogi i się wyprostowujesz.

Jak widzisz w tym przykładzie, Najpierw zebrałeś energię przykucem, po czym wypuściłeś ją by wypchnąć się w górę. W powietrzu, zacząłeś zyskiwać energię przez grawitacje - Spadałeś. Przy kontakcie z ziemią, cała energia nagle nie zniknęła, A raczej zaczęła "Wypływać" przez kontakt ciała z ziemią. Przykucasz przy lądowaniu, aby dać sobie jak najwięcej czasu na to, by ta energia "Wypłynęła" z twojego ciała w ziemie. Dopiero jak cała energią skierowana ku ziemi została wypuszczona, dopiero mogłeś wstać przez wywarcie siły nogami na ziemie. I nareszcie się wyprostowałeś. To bardzo ważne, byś zwracał uwagę na to, co się dzieje ze stick'iem jak coś robi. Nie chodzi o "Dokładność" tego, a raczej o zwrócenie uwagi na zasadę akcja-reakcja, która mniej więcej mówi, że każda akcja, ma swoją reakcję.

Oczywiście jestem w stanie stwierdzić, że są ludzie znacznie lepsi ode mnie, którzy byliby w stanie wyjaśnić to znacznie lepiej i prościej, zarazem zwracając uwagę na błędy których ja zdecydowałem się nie zwrócić uwagi na, lub te, których sam nie zauważyłem.

Mimo tego że pewnie te tutoriale już widziałeś, nadal je tu zaprezentuje:

Tutorial Obowiązkowy
Strona z Tutorialami

Możesz chcieć aby jakiś 'wyżej postawiony' animator dał ci jakąś krótką animacje chodu lub biegu na przykład. Osobiście nie jestem w 100% pewien że będe w stanie zrobić to w miare bezbłędnie.

Mam nadzieję że cie nie zniechęciłem do dalszego animowania. Powodzenia!
 
21-11-2017 11:42 PM RE: Animacja do oceny MrTroll

Spinosaurus-Fan

Użytkownik

Awatar
26%

Postów: 23
Postów na dzień: 0.20
Data rejestracji: 22.08.17
Wiek: 16

Poziom ostrzeżeń 0
Not bad, ale musisz popracować nad animacją chodzenia.
 
25-11-2017 10:26 PM RE: Animacja do oceny MrTroll

MrTroll

Użytkownik

Awatar
0%

Postów: 7
Postów na dzień: 0.19
Data rejestracji: 10.11.17
Miejscowość: Miejscowość : Miejscowość : Miejscowość :
Wiek: 12

Poziom ostrzeżeń 0
dziękuje za ocene postaram się poprawić C:
 
Przeskocz do forum:
Forum powered by fusionBoard
Linki do tego tematu
URL:
BBcode:
HTML: