En Br/Pt Ru Ge
Pivot Tube - polski portal użytkowników Pivota
polski portal użytkowników Pivota
Znajdz nas na YouTube
Subskrybuj
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się


Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Nawigacja
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

16.05.2019 20:49
dobry

07.05.2019 15:05
Siemka rotfl

02.05.2019 22:09
Płacisz coś za utrzymywanie strony? smile

06.04.2019 10:06
Cicho dość.

27.03.2019 16:15
Hejoo

12.03.2019 10:38
Hejka.

17.02.2019 13:43
Jeszcze to żyje boi sie

12.02.2019 18:57
Jesteś bohaterem, Macerel

12.02.2019 18:50
Zbudowałbym jakąś wieże eiffla w minecrafcie, ktoś coś? Wodzu?

12.02.2019 18:45
Jezu... Ja jeszcze żyje..

Facebook
Aktualnie online
» Gości online: 6

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 4,243
» Najnowszy użytkownik: lokieto
Reklama
Wywiad z PETEREM BONE - twórcą Pivota
ArtykułyPeter Bone - osoba, którą wszyscy pivotowi animatorzy powinni znać z przynajmniej jednego osiągnięcia - jest twórcą programu Pivot. Miałem okazję przeprowadzić z nim mały wywiad, co naturalnie uczyniłem. Programista udzielił informacji m.in. na temat przeszłości i przyszłości Pivota.

Artykuł został opublikowany 3 marca 2012 i część informacji w nim zawartych jest już przedawniona.
Bądź na bieżąco czytając newsy: Pivot 4 - nowości.


Na początku przybliżę, kim jest sam twórca programu.
Peter Bone to brytyjczyk mieszkający w Lewes. Urodził się w Horsham, ma 31 lat, pracuje jako programista. Stworzył wiele prostych, lecz użytecznych programów, oprócz Pivota: Lines 3D (odtwarzacz plików 3D .rot), Rubix (symulator kostki Rubika), Downfall (prosta gra dla dwóch osób) i więcej. Jego największe hobby to żonglowanie i wspinaczka górska. Na YouTube publikuje filmy, w których występuje jako żongler. Można go znaleźć także na popularnym portalu społecznościowym - Facebook, gdzie (na dzień dzisiejszy) upublicznione są jego zdjęcia.

Pierwsze pytanie było dość ogólne, dotyczyło początków programu oraz zdobywania przez niego popularności.

"(...)This version has many drawbacks. You could not make your own figures and so you had to use just the default stickman. After I uploaded Pivot v2, that's when it started to slowly become popular. I then started the Pivot msn group (no longer there), which created a community around it."

Peter sam przyznał na początku, że pierwsza wersja Pivota miała sporo wad. Przypomnę, że wypuszczona została 22 stycznia 2003r. Nie można było tworzyć swoich figur - dostępny był tylko jeden, standardowy stickman.
Po update do wersji Pivot 2, program powoli stawał się popularny. Twórca utworzył grupę na MSN (już jej nie ma), która zgromadziła zainteresowaną społeczność. Nikt nie spodziewał się, że tak prosty program może zdobyć światową popularność.

Link do pierwszej stabilnej wersji: Pivot 1 dostępny w downloadzie.
Link do najnowszej stabilnej wersji: Pivot 2.2.5 dostępny w downloadzie.
Link do najnowszej bety: Pivot 3 beta dostępny w downloadzie.

Skąd wziął się pomysł na tego typu program?
Odpowiedź potwierdza znane powiedzenie - potrzeba jest matką wynalazków. Mianowicie brat Petera próbował animować stickmany rysując kolejne klatki w windowsowym programie graficznym - MS Paint. Zajmowało to jednak sporo czasu, a rozmiar stickmana w każdej klatce był inny.

"(...)So I made Pivot to make it more efficient. I didn't think it would become popular."

Podczas tworzenia Pivota nie występowały żadne większe problemy. Wersja v2 jest według autora na prawdę prostym progmramem.

Obowiązkowo muszę napomnieć o sprawie z wersją 3 beta. Niewiele użytkowników zapewne wie, że wyciekła. Gdyby nie ten wyciek, prawdopodobnie nawet byśmy nie wiedzieli, że Peter planuje taką wersję.

"v2 is the version that I recommend people use currently since v3 beta is unfinished and has a few problems. It's not very good that it leaked because of the bugs."

Peter osobiście rekomenduje wersję 2 (czyli najnowsza rekomendowana na dzień dzisiejszy to dokładnie 2.2.6), i nie jest zadowolony z tego, że 3 beta jest dostępna - jest przecież nieskończona i zawiera bugi.

To właściwie na tyle, jeżeli chodzi o przeszłość Pivota. W końcu bardziej interesuje nas to, co będzie się działo przyszłości.

Pytanie podstawowe - Czy Peter Bone zamierza kontynuować tworzenie Pivota i wydawać nowe wersje?

"I have been working on version 3 but I don't know when I will have time to finish it. I hope to get round to it soon. I also hope to make versions for other platforms such as linux and mac."

Mimo, że nie padło bezpośrednio słowo 'tak', można powiedzieć, że Pivot nie jest porzucony. Nie wiadomo jednak kiedy może pojawić się kolejna wersja.

Nie pozostaję wobec takiej reakcji obojętny. Napominam o wersjach i modach tworzonych przez społeczność, sugerując tworzenie Pivota wspólnymi siłami.
Odpowiedź jest jednoznaczna:

"Currently I would like to keep Pivot as my own project rather than a joint one."

Póki co, Peter chce utrzymać Pivota jako swój własny projekt, a nie jako pracę zbiorową.

Link do wersji zmodyfikowanej przez DD: Pivot Hotkeys mod dostępny w downloadzie.

W imieniu społeczności pytam jeszcze o elementy, jakie pojawią się w najnowszej wersji.
Programista ma długą listę sugestii od animatorów, co nas nie dziwi.

"Here's a short list of some of the things I can remember.
- figure transparency
- faster loading of piv files and uses less memory
- Save as a video
It will basically be v3 beta with some additions and bug fixes. I'll leave it for future versions to add the more advanced features."


Na szybko sporządził krótką listę rzeczy, które są priorytetowe:
- przezroczystość figur
- optymalizacja plików PIV, by szybciej się ładowały i zajmowały mniej pamieci
- zapisywanie animacji jako klip filmowy
- kompatybilność z platformami Mac i Linux (o czym deweloper pisał wcześniej).

Oprócz tego standardowo usuwanie bugów.

W tym miejscu chcę poruszyć jeszcze jedną ważną sprawę, o której wielu użytkowników zapewne nie wie. Mianowicie kompatybilność plików projektowych Pivota - PIV. Mówi się, że PIVy tworzone na becie v3, nie będą się otwierać w kolejnych wersjach. Co na to pan Bone?

"Originally I said that Pivot 3 beta files would not be supported in future versions because it was just a beta version. However, since so many people now use the beta version, I will try to make any new version compatible with those files."

Pisze, że sam o tym ostrzegał. Jednakże z uwagi na sporą popularność wersji beta, spróbuje popracować nad kompatybilnością w nowych wersjach.

Teraz jeszcze coś o pozostałych programach produkcji Petera Bone.

"I hope to develop some of my other software and make new ones. I've been making some improvements to my Rubik's simulator recently."

Ciągle pracuje on nad pozostałymi programami, wprowadzał ulepszenia w programie Rubix - symulatorze 3D kostki rubika.
Moją uwagę zwrócił także program Lines 3D. Służy on do odtwarzania modeli 3D zapisanych w formacie .rot. Program stworzony zostal na zlecenie jednego archeologa, który właśnie z takich plików korzystał. Niestety nie pojawią się żadne ulepszenia, ułatwienia czy inne zmiany - to tylko program do odtwarzania.

Na zakończenie zadałem luźniejsze pytanie - Czy Peter ogląda animacje wykonane w Pivocie?

"I sometimes like to watch pivot animations on youtube. I find it amazing the things that people are able to do with it. Sometimes I don't even know how they do some of the effects."

Odpowiedź zaskakująca, bo mało tego, że je ogląda, jest nawet zadziwiony tym, co ten program (tudzież animatorzy) potrafi.

To na tyle wieści od Petera Bone - twórcy Pivota.
Pragnę podziękować jeszcze użytkownikowi - AndrewCorAndre, który podrzucił kilka sugestii pytań.

Wywiad został przeprowadzony przez administratora vortalu Pivot Tube - Foley'a.
Artykuł został zredagowany dla Pivot Tube na podstawie owego wywiadu, również przez Foley'a.
Zakaz kopiowania lub rozpowszechniania go w całości lub jego części bez zgody autora.

Komentarze
Brak dodanych komentarzy...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [2 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [Brak oceny]
Dobre Dobre 0% [Brak oceny]
Średnie Średnie 0% [Brak oceny]
Słabe Słabe 0% [Brak oceny]